Bogudgivelse: 95 nye teser

95 nye teser er titlen på en ny bog, der netop er lanceret i anledning af reformationsåret. Bogen er udkommet på Aarhus Universitetsforlag og er redigeret af filosof og prodekan Anne Marie Pahuus og Henrik Grøndal Lund, teolog og sognepræst ved Aarhus Domkirke.95 nye teser giver politikere og meningsdannere deres bud på nutidens og fremtidens udfordringer og problemer, ligesom også forskere og kirkefolk skriver om emner, der blandt andet tæller dannelse, Gud, tro, håb, kærlighed, sundhed, kunst og rum – blot for at nævne nogle stykker.

95 nye teser blev lanceret lørdag d 22. april i Aarhus Domkirke i forbindelse med debatarrangementet Vidensbrunch – den første af tre formiddage, hvor samtalen tager udgangspunkt i nogle af de teser, der er forfattet til bogen.

Nysgerrig? Her kan du læse pressemeddelelsen om 95 nye teser fra Aarhus Universitetsforlag.

95 teser

Du kan også høre Anne Marie Pahuus fortælle om udgivelsen her: