Skt. Clemens Drengekor

Skt. Clemens Drengekor er Aarhus Domkirkes Drengekor, og de medvirker ved koncerter og udvalgte gudstjenester. Drengekoret blev etableret i 2003 af domkantor Carsten Seyer-Hansen og leder af Aarhus Musikskole, Lars Ole-Vestergaard.
Drengekorets målsætning er at give sangglade drenge mellem 8 og 13 år et tilbud om musikalsk samvær på højeste plan. Ud over korsang undervises drengene i hørelære/musikteori og solosang. Der er i dag ca. 45 drenge og mænd i koret.
Hvis du har lyst til at høre mere om koret, er du velkommen til at kontakte drengekorets dirigent, Brian Stenger Poulsen.

Læs mere på www.clemensdrenge.dk

Hjælp Skt. Clemens Drengekor

Er du musiklærer, eller har du daglig musikalsk kontakt til drenge i alderen 8-28 år, så kan du måske hjælpe os og drengene med at finde hinanden!

I Aarhus Domkirke ønsker vi at styrke opmærksomheden om Skt. Clemens Drengekor hos de unge drenge i Aarhus, og vi har brug for dig til at skabe kontakten. Spotter du en dreng der udviser musikalsk talent, så kan du udskrive JEG HAR SPOTTET DIG-dokumentet her, udfylde det og give ham det med hjem, så vi sammen kan give ham de bedste muligheder for at udvikle sin musikalitet.

Drengekoret er et samarbejde mellem Aarhus Domkirke og Aarhus Musikskole, og drengene får undervisning i sang, hørelære og korarbejde i forbindelse med den ugentlige prøve. Optagelsesprøverne ligger om foråret.

Kunne du tænke dig at indgå i et samarbejde med Aarhus Domkirke om at hjælpe sangglade drenge ind i et kor, der arbejder seriøst, men vægter oplevelser og socialt samvær højt? Eller har du måske allerede en eller flere drenge i tankerne? Så kontakt os!

Vi har allerede et lovende samarbejde med flere af byens skoler.