Brian Stenger Poulsen, dirigent for Skt. Clemens Drengekor & organist

Brian Stenger Poulsen kommer fra en stilling som organist og korleder ved Sct. Peders Kirke i Randers, der igennem mange år har været kendt som et centrum for kormusik på højt niveau – både for unge og voksne stemmer med det prisvindende Sct. Peders Koncertkor som kronen på værket. Med uddannelser som organist fra Vestervig Kirkemusikskole og som klassisk sanger og almen musikpædagog fra Det Jyske Musikkonservatorium har Brian Stenger Poulsen de bedst tænkelige kvalifikationer for at kunne videreudvikle Skt. Clemens Drengekor og organisationen omkring koret i de kommende år.

Med sig har han 25 års erfaring som leder af kor af forskellig art, bl.a. drengekor, som initiativtager til en lang række projekter og engageret i bestyrelsesarbejde i Folkekirkens Ungdomskor (FUK) er menighedsrådet glade for at have fundet en afløser til korets stifter, afgående domkantor Carsten Seyer-Hansen, som har det rette fokus på at give drengene en klassisk funderet, men bredt favnende musikopdragelse i et spændende miljø, hvor høj faglighed, store musikoplevelser både i og udenfor domkirken og et fantastisk socialt sammenhold går op i en højere enhed.