Lån og leje

Panorama_AaD-og sognegård

Leje af Aarhus Domkirke og orgelpositiv

Leje af Aarhus Domkirke

Hvis du vil ansøge om at afholde et arrangement i Aarhus Domkirke, beder vi dig om at udfylde denne ansøgningsformular, så vi kan tage stilling til din anmodning bedst og hurtigst muligt.

Klik her og find information om leje af Aarhus Domkirke.
Vi anbefaler, at du læser informationen grundigt igennem, før du udfylder ansøgningsformularen.

Formularen om tilladelse til at leje Domkirken til f.eks. afholdelse af en koncert sendes til:

Aarhus Domkirkes Menighedsråd
Kannikegade 12
8000 Aarhus C
aarhusdom.sogn@km.dk

Ansøgningen skal indsendes senest 3 måneder før, koncerten ønskes afholdt.

Ansøgningen skal indeholde detaljerede oplysninger om koncertens program, som bør svare til den kirkelige tradition
og kirkerummets værdighed. Kirken udlejes som udgangspunkt ikke til private virksomheder.

Ansøgeren kan påregne et svar i løbet af maximalt 1 måned.

Koncerter afholdes normalt ikke lørdage og søndage af hensyn til kirkelige handlinger på disse dage.

Leje af orgelpositiv

Domkirkens orgelpositiv (Henk Klop, 2004) kan i særlige tilfælde udlejes til kor, orkestre, musikforeninger eller kirker. Det koster 2000 kr.

Download pdf-fil med kontrakt på leje af orgelpositiv 2022
Download pdf-fil med billedserie om transport af instrumentet.
Download pdf-fil med billedserie om håndtering af manualet.

Henvendelse herom sker til organist & domkantor Anne Agerskov.