Rundvisning i Aarhus Domkirke

rundvisning_02

rundvisning_01

Rundvisning

Grupper med og uden guide fra Domkirken

Hvis du ønsker at bestille en rundvisning eller selv besøge Domkirken med en gruppe, skal du booke en aftale med os. Rundvisninger i Domkirken kan foregå i og uden for kirkens åbningstider, hvis kirken ikke er optaget af fx kirkelige handlinger eller koncerter.

• Søn- og helligdage er kirken ikke åben for rundvisninger.
  • Der kan ikke bookes rundvisning/egenrundvisning i december måned eller i de tidsrum, hvor vi har konfirmand- og minikonfirmandundervisning i kirken.
    I 2024-25 drejer det sig om mandage kl. 13.30-15, tirsdage kl. 13.30-15, onsdage kl. 13-14.30 samt torsdage 13.30-15.
  • Rundvisninger kan normalt først finde sted 14 dage fra bestilling.

Priser:

Rundvisning á 1 times varighed (1 hold = 30 pers.)
I kirkens åbningstid med guide fra Domkirken: 500 kr. pr. hold
I kirkens åbningstid med egen guide: 200 kr. pr. hold.
For krydstogtsgæster med egen guide: 350 kr. pr. hold
Uden for kirkens åbningstid: 1200 kr. pr. hold (kun tirsdage og onsdage)
Skoleklasser (herunder gymnasieklasser og ungdomsuddannelser i øvrigt) og konfirmander rundvises gratis af Domkirkens guider.
Er der mere end 1 hold, er prisen for de følgende hold 500 kr. Morgenrundvisninger er mulige onsdage og torsdage.
NB! Hold fra videregående uddannelser og diverse voksenuddannelser betaler for rundvisning – også ved rundvisning med egen guide.

Se interessante videofortællinger fra Aarhus Domkirke i vores videoarkiv her!