Rundvisning i Aarhus Domkirke

english_01

rundvisning_02

rundvisning_01

Hvis du ønsker at bestille en rundvisning eller selv besøge Domkirken med en gruppe, skal du booke en aftale med os. Rundvisninger i Domkirken kan foregå i og uden for kirkens åbningstider, hvis kirken ikke er optaget af fx kirkelige handlinger eller koncerter.

• Søn- og helligdage er kirken ikke åben for rundvisninger.
  • Der kan ikke bookes rundvisning/egenrundvisning i december måned eller i de tidsrum, hvor vi har konfirmand- og minikonfirmandundervisning i kirken.
    I 2023-24 drejer det sig om mandage kl. 13.30-15, tirsdage kl. 13.30-15, onsdage kl. 13-14.30 samt torsdage 13.30-15.
  • Rundvisninger kan normalt først finde sted 14 dage fra bestilling.

Priser:

Rundvisning á 1 times varighed (1 hold = 30 pers.)
I kirkens åbningstid med guide fra Domkirken: 500 kr. pr. hold
I kirkens åbningstid med egen guide: 200 kr. pr. hold.
For krydstogtsgæster med egen guide: 350 kr. pr. hold
Uden for kirkens åbningstid: 1200 kr. pr. hold (kun tirsdage og onsdage)
Skoleklasser (herunder gymnasieklasser og ungdomsuddannelser i øvrigt) og konfirmander rundvises gratis af Domkirkens guider.
Er der mere end 1 hold, er prisen for de følgende hold 500 kr. Morgenrundvisninger er mulige onsdage og torsdage.
NB! Hold fra videregående uddannelser og diverse voksenuddannelser betaler for rundvisning – også ved rundvisning med egen guide.

Se interessante videofortællinger fra Aarhus Domkirke i vores videoarkiv her!