Velkommen til Aarhus Domkirkes nye hjemmeside

Velkommen til Aarhus Domkirkes nye hjemmeside!

Vi har været i gang længe med arbejdet for at udvikle en ny, tidssvarende platform som erstatning for den gamle, og vi har lagt vægt på, at man hurtigt skal kunne finde frem til de ønskede oplysninger og nemt navigere rundt på siden.

Hjemmesiden er bygget op i et responsivt webdesign, hvilket betyder, at den tilpasser sig din skærm, alt efter om du tilgår siden fra din smartphone, iPad eller fra computeren. Det giver dig et fuldt overblik over siden, når du får brug for at søge oplysninger, for design og indhold er programmeret til at tilpasse sig forskellige skærmstørrelser.

Med hjemmesiden introducerer vi også et nyhedsbrev, som du kan tilmelde dig i rubrikken på forsiden. Det er tanken, at nyhedsbrevet skal udsendes en gang om måneden med nyt om, hvad der sker på alle fronter i Domkirken.

Aarhus Domkirke er en uudtømmelig kilde af kunstskatte i form af kalkmalerier, epitafier, gyldne gitre og kapeller – ja, ikke at forglemme altertavle, glasmosaik og hovedorglet fra 1730. Alt dette og mere til har fotograf Per Rasmussen, som også er ansat i kirkens kantori, gennem tiden skildret med flotte, stilrene gengivelser og ofte med blik for de skæve detaljer, og han har stillet hele sit omfattende materiale til rådighed til vores arbejde. Det betyder, at vi har fået mulighed for at give dig som besøgende her på siden en æstetisk oplevelse og et indblik i, hvad det mægtige kirkerum indeholder. Og forhåbentlig kan det også pirke så meget til nysgerrigheden, at du får lyst til at besøge kirken og fordybe dig på nærmeste hold.

Til sidst: En stor tak til Kasper Lægaard fra reklamebureauet Vielen Dank i Aarhus for et godt og inspirerende samarbejde.

Vi håber, du finder, hvad du har brug for på hjemmesiden, og hvem ved – måske mere til!

God fornøjelse!

Tina Brixtofte Andersen