Kirkestafet. 10 kirker på 10 uger

Traditionen tro inviterer kirkerne i Aarhus Domprovsti på kirkestafet hen over sommeren. I anledning af reformationsjubilæet indledes kirkestafetten i år med en cd-udgivelse i Aarhus Domkirke. Cd’en er blevet til i et samarbejde mellem provstiets organister og indeholder Luther-relateret musik for kor og orgel. Der præsenteres gendigtninger af Luthers salmer og helt nye melodier komponeret af organisterne. Musikken er optaget i domprovstiets forskellige kirker, og cd’en kan købes ved alle arrangementer.

Vi indleder sommerens stafet tirsdag d. 20. juni, og her fortæller Knud Svendsen om J. S. Bach og Luther, og sognepræst Henrik Grøndal Lund om reformationsfejringen i Domkirken. Vi slutter aftenen af med et glas vin.

ALLE AFTENER KL. 19.30
Tirsdag d. 20. juni: Aarhus Domkirke