Præstevikar: Cand. teol. Louise Højlund

Da sognepræst Henrik Grøndal Lund har studieorlov til efteråret, er Louise Højlund ansat i hans fravær som vikar i Aarhus Domkirke.

Louise Højlund er uddannet teolog fra Aarhus Universitet i 2006. Hun har siden både været sognepræst og arbejdet i KK44, der arrangerer festivaler for Kultur og Kristendom i Silkeborg og udvikler undervisningsprojekter om tro og eksistentielle emner til folkeskolen. Hun har sideløbende holdt foredrag, været højskolelærer, skrevet artikler, været redaktør og fortæller og har været engageret i religionspædagogiske sammenhænge og udgivelser.

“Jeg glæder mig sådan til at være præst i Domkirken – det er et privilegium at få lov at prøve. Jeg ser frem til alt fra gudstjenester til konfirmander, sangaftenener og samtaler. Jeg håber, jeg kan bidrage med noget af det, jeg brænder for: fortælling, formidling, poesi og lidt skæve vinkler, og jeg ser frem til mange gode møder.”

Louise Højlund har sin første gudstjeneste i Domkirken søndag d. 4. september kl. 17 og er ansat frem til 1. december.

Louise_web